Raport z wykonanej pracy Naprawa posadzki parkingowej - Warszawa, 270 m2

Opiszemy całą technologię naprawy posadzek parkingowych od usuwania luźnego betonu po odlewanie żywicy epoksydowej.

Naprawiliśmy zniszczoną posadzkę parkingową, która miała liczne ubytki, pęknięcia i ślady korozji zbrojenia. Celem było przywrócenie równej, trwałej i łatwej w utrzymaniu powierzchni, odpornej na sól, wodę, oleje i codzienne użytkowanie.

Usuwanie luźnego betonu

Zaczęliśmy od dokładnego usunięcia wszystkiego, co nie trzymało się dobrze podłoża: odspojonego betonu, kruchych krawędzi i resztek starych powłok. Użyliśmy młotków i narzędzi mechanicznych. Ten etap przy naprawie posadzki jest kluczowy – nowe warstwy muszą „siedzieć” na solidnej bazie, inaczej szybko się odspoją.

Czyszczenie zbrojenia z rdzy

W miejscach posadzki przemysłowej, gdzie odsłoniło się zbrojenie (stalowe pręty w betonie), dokładnie usunęliśmy rdzę szczotkami i narzędziami do piaskowania/szlifowania. Oczyszczona stal ma jasny, metaliczny kolor. Dzięki temu zatrzymujemy rozwój korozji i zabezpieczamy konstrukcję.

Pokrywanie zbrojenia środkiem antykorozyjnym

Na oczyszczoną stal nałożyliśmy preparat antykorozyjny. Tworzy on barierę ochronną, która odcina dostęp wilgoci i soli, a do tego poprawia przyczepność późniejszych warstw do naprawy posadzki parkingowej. To inwestycja w dłuższą trwałość naprawy.

Naprawa i renowacja posadzek

Gruntowanie żywicą epoksydową

Następnie cały naprawiany obszar został zagruntowany posadzek żywicznych epoksydowych lub poliuretanowych. Grunt wnika w pory betonu, wzmacnia go i wiąże drobny pył. Daje też idealną „bazę klejącą” dla kolejnych warstw. Po zagruntowaniu odczekaliśmy wymagany czas, by żywica częściowo związała.

Układanie wylewki epoksydowej z piaskiem

Na tak przygotowanym podłożu wykonaliśmy wylewkę z żywicy epoksydowej z dodatkiem piasku kwarcowego, jak wykonujemy dla cienkowarstwowych komercyjnych posadzek cementowych. Taka mieszanka tworzy mocną, odporną na ścieranie warstwę naprawczą, która wypełnia ubytki i wzmacnia całą powierzchnię. Piasek dodaje sztywności i antypoślizgu.

Wyrównywanie wylewki za pomocą szlifierki

Po utwardzeniu wylewki przeszliśmy do mechanicznego szlifowania betonu. Dzięki temu zlikwidowaliśmy drobne nierówności, spoiny i „górki”, tak aby powierzchnia była równa i gotowa pod wykończenie. Ten krok poprawia komfort jazdy i wygląd posadzki.

Wypełnianie wylewki szpachlą epoksydową

Mikroubytki po frezowania betonu, pory i rysy uzupełniliśmy szpachlą epoksydową. To precyzyjne wykończenie, które zamyka drobne niedoskonałości i przygotowuje gładką bazę pod finalny system. Dzięki temu warstwa końcowa nie „kopiuje” niedoskonałości podłoża.

Naprawa posadzki parkingowej

Gruntowanie powierzchni parkingu

Przed ostatnim etapem ponownie zagruntowaliśmy całość, tym razem preparatem dostosowanym do systemu samopoziomującego. Zapewnia to jeszcze lepszą przyczepność, równomierne rozlewanie się masy i zwiększa żywotność powłoki betonu polerowanego.

Układanie samopoziomującego systemu epoksydowego

Na koniec ułożyliśmy samopoziomującą warstwę epoksydową do naprawy posadzki parkingowej. To gładka, szczelna i estetyczna powłoka, która sama się wyrównuje i tworzy jednolitą, łatwą w utrzymaniu powierzchnię. Jest odporna na ruch pojazdów, plamy z oleju, wodę i środki odladzające. Dodatkowo możliwe jest wymalowanie oznakowania miejsc postojowych czy pasów ruchu.

Czas i warunki prac

Każdy etap wymagał odpowiedniego czasu schnięcia i utwardzenia naprawy posadzki parkingowej. W zależności od temperatury i wilgotności przerwy wynosiły od kilku do kilkudziesięciu godzin.

Pełne obciążenie ruchem aut dopuszczone jest zwykle po 2–3 dniach od położenia warstwy końcowej (w cieplejszych warunkach szybciej, w chłodniejszych wolniej).

Podczas prac występował hałas (szlifowanie) i okresowo zapach żywic – teren był wentylowany, a strefy zabezpieczone taśmami jak przemysłowe odbojniсe chronią mury i podjazdy.

Naprawa posadzki parkingowej

Efekt końcowy

Równa, szczelna i trwała powłoka po naprawie posadzki parkingowej, bez ubytków i pylenia. Lepsza odporność na wodę, sól i substancje ropopochodne. Łatwiejsze sprzątanie i mniejsze ryzyko powstawania kałuż. Estetyczny wygląd i możliwość czytelnego oznakowania miejsc.

Zalecenia użytkowe

Unikać ostrego skręcania kół w miejscu w pierwszym tygodniu od oddania betonowej posadzki przemysłowej do użytku.

Szybko usuwać agresywne zanieczyszczenia (oleje, paliwo). Okresowo myć powierzchnię łagodnymi środkami czyszczącymi. W razie zauważenia uszkodzeń punktowych – zgłaszać do szybkiej naprawy, zanim problem się powiększy.

Naprawy posadzki parkingowej została wykonana etapami, od wzmocnienia podstawy aż po nową, samopoziomującą powłokę epoksydową. Dzięki temu parking zyskał solidną, bezpieczną i estetyczną powierzchnię, która posłuży na lata przy codziennym użytkowaniu.

Blog
14 september 2025
Raport z wykonanej pracy Naprawa posadzki parkingowej - Warszawa, 270 m2
Opiszemy całą technologię naprawy posadzek parkingowych od usuwania luźnego betonu po odlewanie żywicy epoksydowej.
07 september 2025
Naprawa polerowanej posadzki betonowej przy użyciu mikrocementu
Jak naprawić źle wykończoną, polerowaną posadzkę betonową za pomocą mikrocementu? Rozważymy proces poziomowania (szlifowanie, frezowanie), naprawy z użyciem żywicy epoksydowej, a na końcu montaż mikrocementu.
01 september 2025
Naprawa posadzki - profilacja nowych wpustów
Naprawa posadzki w celu profilacji nowych wpustów: wyfrezowanie otworu, zainstalowanie odbiornika, frezowanie betonu, wypełnienie materiałem polimerowo-cementowym, naprawienie powierzchni spadku za pomocą żywicy epoksydowej i położenie mikrocementu.
To blog →
Katalog odbojnic przemysłowych
Sprzedajemy wysokiej jakości odbojniki przemysłowe do magazynów i garaży
Łukowa bariera narożna OPL03
Łukowa bariera narożna OPL03
Średnica rury 76 mm. Długość 500 mm, wysokość 1000 mm, szerokość 500 mm. Grubość ścianki 3 mm. Wymiary nóżki 120x120x10 mm. Waga 26 kg.
Łukowa bariera prosta OPP08
Łukowa bariera prosta OPP08
Średnica rury 76 mm. Długość 500 mm, wysokość 600 mm. Grubość ścianki 3 mm. Wymiary nóżki 120x120x10 mm. Waga 13 kg.
Łukowa bariera trójstronna OPC05
Łukowa bariera trójstronna OPC05
Średnica rury 108 mm. Wysokość 600 mm, szerokość 1000 mm, głębokość 600 mm. Wymiary kolumny 600 mm. Grubość ścianki 3 mm. Wymiary nóżki 180x180x10 mm. Waga 54 kg.
Łukowa bariera prosta OPP23
Łukowa bariera prosta OPP23
Średnica rury 108 mm. Długość 1200 mm, wysokość 1200 mm. Grubość ścianki 3 mm. Wymiary nóżki 180x180x10 mm. Waga 41 kg.
Odbojniki do posadzek przemysłowych służą do ochrony konstrukcji budynków przed ciężarówkami oraz do ochrony i ograniczania ruchu pracowników. Odbojniki można instalować na wielu rodzajach posadzek, takich jak przemysłowe posadzki betonowe, posadzki żywiczne, polerowany beton i inne. Odbojniki mogą być instalowane zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń.